Integritetspolicy – Lättläst
Vad är personuppgifter?
Personuppgifter är information om dig.
Till exempel:
- namn
- adress
- telefonnummer
- e-post
Varför samlar vi in uppgifter?
Vi samlar in personuppgifter för att kunna:
- ha medlemmar i föreningen
- skicka information till dig
- ordna kurser och aktiviteter
- ta emot betalningar
Vi samlar bara in uppgifter som vi behöver.
Vilka uppgifter samlar vi in?
Vi kan samla in:
- namn
- adress
- telefonnummer
- e-post
- födelseår
Ibland samlar vi in mer information, till exempel:
- kost (till kurser)
- yrke
Hur får vi dina uppgifter?
Vi får dina uppgifter när du:
- blir medlem
- anmäler dig till en kurs eller aktivitet
- kontaktar oss
Hur länge sparar vi uppgifterna?
- Så länge du är medlem sparar vi dina uppgifter
- Efter att du slutat som medlem sparar vi dem i högst 1 år
- Vid kurser sparar vi uppgifter i högst 1 år efter kursen
- Vissa uppgifter måste sparas längre enligt lag (till exempel betalningar)
Delar vi dina uppgifter?
Ibland behöver vi dela uppgifter med andra, till exempel:
- bank
- företag som skickar post
- de som hjälper oss ordna aktiviteter
De måste följa regler och skydda dina uppgifter.
Är dina uppgifter säkra?
Ja.
Vi gör vårt bästa för att skydda dina uppgifter så att ingen obehörig får tillgång till dem.
Dina rättigheter
Du har rätt att:
- få veta vilka uppgifter vi har om dig
- få fel uppgifter rättade
- få dina uppgifter raderade
- säga nej till hur vi använder uppgifterna
Klagomål
Om du tycker att vi hanterar dina uppgifter fel kan du kontakta oss.
Du kan också kontakta Integritetsskyddsmyndigheten (IMY).
Kontakt
Vill du veta mer eller få dina uppgifter borttagna?
Kontakta oss:
- E-post: info@cpsverige.se
- Telefon: 070-951 70 04